W najnowszej odsłonie pakietu Office, Microsoft ograniczył ilość produktów do trzech. Przy czym jedna z nich (Home and Student) jest do zastosowań stricte niekomercyjnych. Pozostałe to: Home & Business i Professional.
Poniżej zamieszczam tabelkę ze szczegółowymi informacjami o zawartościach poszczególnych pakietów.
|
|||
Wybierz odpowiedni dla siebie pakiet Office 2010 |
Home and
Student* |
Home and
Business
|
Professional
|
Word 2010 Dokumenty o profesjonalnym wyglądzie.
|
|
|
|
Excel 2010 Przyciągające uwagę arkusze kalkulacyjne i wykresy.
|
|
|
|
Power Point 2010 Efektowne prezentacje.
|
|
|
|
OneNote 2010 Organizowanie notatek i informacji.
|
|
|
|
Outlook 2010 Zarządzanie kalendarzem i pocztą e-mail.
|
–
|
|
|
Pubisher 2010 Profesjonalne materiały marketingowe.
|
–
|
–
|
|
Access 2010 Zarządzanie bazami danymi.
|
–
|
–
|
|
POMOC TECHNICZNA DLA PRODUKTU: | 90 dni | 90 dni | 1 rok |
*Produkt licencjonowany do użytku niekomercyjnego. |
W zależności od zastosowanej licencji, rozróżniamy podział na: PKC (Product Key Card – dawniej zwany wersją OEM), BOX.
Z w/w podziałem wiążą się konkretne zapisy licencyjne.
Wersja Product Key Card jest odpowiednikiem wcześniejszych wersji OEM. W pudełku znajduje się tylko 25-znakowy klucz produktu. Sam pakiet Office 2010 pobiera się ze strony producenta. Pakiet po aktywacji wiąże się na stałe z konkretnym komputerem.
Produkt w wersji BOX można przenosić na nowy (inny) komputer w przypadku jego wymiany. Dodatkowo główny użytkownik komputera, na którym zainstalowany jest pakiet, ma prawo do instalacji drugiej kopii pakietu na komputerze przenośnym, jednak równocześnie można korzystać tylko z jednej kopii programu.
W kolejnym poście przyjrzymy się poziomowi cen wersji 2007 i 2010, który pakiet wybrać i dlaczego.