32 220 35 21 biuro@omegasoft.pl


Kopie zapasowe, o których można przeczytać tutaj nie są tak znane, jak dyski w chmurze. Od jakiegoś czasu wirtualne dyski cieszą się wręcz niebywałym powodzeniem, gdyż nie tylko pozwalają na bezpieczne przechowywanie plików online, ale także umożliwiają bardzo proste i intuicyjne dzielenie się nimi z innymi użytkownikami. Najczęściej dzielimy się zdjęciami oraz materiałami video i audio. Dyski w chmurze spełniają oczekiwania nie tylko użytkowników domowych – równie chętnie wykorzystywane są w różnego rodzaju firmach i instytucjach, gdzie istnieje konieczność szybkiej wymiany informacji między pracownikami.

Dyski w chmurze porównanie

Serwisów oferujących dyski w chmurze jest bardzo dużo i nie sposób wszystkie omówić w jednym artykule. Przyjrzyjmy się więc tym najbardziej znanym.

  • Dropbox to jeden z bardziej popularnych dysków w chmurze. Dane można przesyłać pomiędzy komputerami oraz urządzeniami mobilnymi. Za darmo można otrzymać 2 GB miejsca na wirtualnym dysku. Ponadto Dropbox oferuje 4 płatne plany taryfowe – dwa dla osób fizycznych – Plus z 2TB miejsca za 9,99 €/miesiąc i Professional z 3 TB za 16,58 €/miesiąc oraz dwa dla biznesu – Standard z 5 TB za 10 € za użytkownika na miesiąc lub Advanced z nielimitowaną ilością miejsca za 15 € za użytkownika na miesiąc. Wszystkie ceny obowiązują przy wyborze rozliczenia rocznego. Powierzchnię dyskową otrzymujemy również wtedy, gdy skutecznie zaprosimy kogoś do korzystania z Dropboxa.
  • Google Drive to równie popularny dysk w chmurze – za darmo na start otrzymujemy powierzchnię większą od Dropboxa, bo aż 15 GB. Jednak w 2018 roku pakiety Google Drive zostały zastąpione usługą Google One – jeśli korzystałeś do tej pory z płatnych pakietów na Drive, przy przedłużeniu automatycznie zostaniesz przeniesiony do One. Jeśli dopiero chcesz wykupić więcej miejsca możesz dołączyć do Google One. Plany płatne to 6 pakietów, startując od 100 GB miejsca do nawet 30 TB. Cena zaczyna się od 89,99 zł rocznie i sięga do nawet 1399,99 zł w najdroższej opcji.
  • Kolejna znana platforma do przechowywania plików to Icloud. – również dostępna na komputery i urządzenia mobilne. Za darmo otrzymujesz 5 GB wirtualnej powierzchni dyskowej. Oczywiście również można ją rozszerzyć korzystając z jednego z 3 płatnych planów: 50 GB za 0,99 €/miesiąc, 200 GB za 2,99 €/miesiąc lub 2 TB za 9,99 €/miesiąc.
  • OneDrive to wirtualny dysk Microsoftu, dostępny dla osób fizycznych oraz firm. Prywatni użytkownicy mogą wybrać bezpłatny dysk 5GB oraz plany OneDrive 100 GB za 7,99 zł/miesiąc. Wersje te umożliwiają umieszczenie także w magazynie osobistym 3 plików. Czym jest magazyn osobisty? To miejsce, które używa weryfikacji tożsamości do ochrony najważniejszych plików, filmów i zdjęć. Usługa OneDrive dostępna jest jednak także w popularnych pakietach Office 365 dla użytkowników domowych, dostępnych również w naszym sklepie jako roczne subskrypcje – Office 365 Personal z 1 TB oraz Office 365 Home z 6 TB z możliwością podziału  miejsca na 6 użytkowników. Ponadto umożliwiają one korzystanie z pełnych wersji programów Office tj. Word, Excel i PowerPoint, a także z magazynu osobistego (do limitu wykupionego miejsca). Z OneDrive mogą także korzystać użytkownicy biznesowi, wybierając jeden z dwóch dostępnych planów z nieograniczonym miejscem i zaawansowanymi funkcjami zabezpieczeń i zgodności, oraz planów dla firm Office 365. Office 365 Business Essentials, Business oraz Business Premium (miesięczne lub roczne subskrypcje) obejmują dysk OneDrive o pojemności 1TB dla każdego użytkownika oraz dostęp do pakietu biurowego Office i poczty e-mail klasy biznesowej.

Obecnie dyski w chmurze umożliwiają nie tylko przechowywanie online danych i możliwość dzielenia się nimi z wybranymi osobami. Możliwe jest również szyfrowanie plików w celu zapewnienia poufnym informacjom maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Oferta tego rodzaju usług jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie dysk w chmurze odpowiadający jego potrzebom i zasobności portfela.