Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Komunikat polityki cookies
(Pn - Pt: 900 - 1700) 32 220 35 21 801 011 033 biuro@omegasoft.pl Zgłoszenie techniczne
0,00 zł

Zalety kopii zapasowej online

Kopia zapasowa online gwarantuje naszym danym pełne bezpieczeństwo. Dzięki niej mamy do nich dostęp praktycznie z każdego miejsca na świecie, w którym możemy skorzystać z Internetu. Wprawdzie wiele osób uważa, że dostęp do danych gwarantuje im netbook, laptop lub dysk zewnętrzny. Takie rozwiązanie ma sporo wad, bo co zrobić, gdy szykujemy się na ważną konferencję lub przygotowujemy ważny referat na studia, a nasz komputer lub dysk zewnętrzny odmówi posłuszeństwa? Dopóki nie doświadczymy którejś z powyższych lub podobnej sytuacji, przechowywanie danych w Internecie może wydać się zbędne. Warto jednak ubiec tego typu nieszczęśliwe wydarzenia i zabezpieczyć dane, w czym pomoże nam właśnie kopia zapasowa online. Można decydować się na kopiowanie wszystkich lub tylko najważniejszych plików: dokumentów tekstowych, plików graficznych, zdjęć, muzyki, video i innych materiałów.

Nie mam na to czasu

Wiele osób powie, że nie ma czasu kopiować swoich plików. Tymczasem w wielu serwisach kopia zapasowa online to usługa w pełni zautomatyzowana. Co więcej, konfigurowanie programów i robienie pierwszej kopii zapasowej nie wymaga szczególnych umiejętności ani doświadczenia. Serwisów, które oferują tego rodzaju usługę jest całkiem sporo.

Ibard24 to usługa w pełni zautomatyzowana. Specjalnie przygotowane intuicyjne kreatory pozwolą na łatwe przeprowadzenie pierwszej kopii zapasowej oraz wybranie harmonogramu backupu. Automatyczne wykonywanie kopii zapasowej sprawia, że nie trzeba pamiętać o codziennym backupie. Proces do tego przebiega w tle, nie zakłócając naszej pracy na komputerze. Użytkownik definiuje, jakie dane mają być kopiowane i kiedy, a bezpieczeństwem danych automatycznie zajmie się usługa Ibard24. Nie musimy się także martwić, że dane, nad którymi aktualnie pracujemy, nie zostaną skopiowane. Usługa posiada mechanizm VSS, który sprawia, że kopiowane są także otwarte pliki. Ponadto o tym, że proces kopiowania danych przebiegł pomyślnie użytkownik może być poinformowany e-mailem i SMS-em. Można wykupić różne pojemności na rok lub 2 lata.

Kolejnym, godnym polecenia programem jest Norton Online Backup. Dzięki usłudze skopiujemy ważne dane, łatwo przeniesiemy je z jednego komputera na drugi, a nawet zaszyfrujemy poufne informacje przy pomocy algorytmów stosowanych przez ważne urzędy państwowe i wojsko. Jak miało to miejsce przy poprzedniej usłudze, tak tutaj również wystarczy jednorazowa konfiguracja programu. Pożyteczną jego cechą jest również przechowywanie poprzednich wersji plików przez 90 dni, co pozwala na łatwy dostęp do starszych danych. Jeśli nie jesteśmy przekonani, Norton Online Backup możemy wypróbować za darmo przez 30 dni. Aplikacja obsługuje komputery z systemami Mac i Windows oraz wszystkie popularne przeglądarki internetowe. Pojemność jednego konta to 25 gb, a dane można skopiować maksymalnie z pięciu komputerów.

Czy warto posiadać dysk w chmurze?

Wirtualna usługa, jaką jest dysk w chmurze cieszy się wręcz niebywałym powodzeniem. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że nie możemy już pomieścić naszych plików na dyskach, ale także pragniemy dzielić się nimi z innymi. Dysk w chmurze często sprawdza się nie tylko w domach. Równie chętnie jest wykorzystywany w różnego rodzaju firmach i instytucjach, gdzie ważny jest przepływ informacji między pracownikami przedsiębiorstwa. Serwisów, które oferują dysk w chmurze jest po prostu od groma. Powstały jako odzew na zainteresowanie użytkowników tą usługą. Każdy może znaleźć taki dysk, który zagwarantuje mu pożądaną pojemność lub bezpieczeństwo danych.

Jednym z najbardziej popularnych serwisów oferujących dysk w chmurze jest Dropbox. Kopiować i przesyłać dane można nie tylko pomiędzy komputerami, ale również urządzeniami mobilnymi. Umożliwiają to proste aplikacje na smartfony i komputery. Można tworzyć foldery i współdzielić je ze znajomymi tak, by każdy miał dostęp do umieszczonych tam materiałów. Wprawdzie za darmo otrzymujemy tylko 2gb, jednak już za 10 euro miesięcznie otrzymamy aż 1tb miejsca na nasze dane. Jeśli wybierzemy plan biznesowy, zdobędziemy możliwość nieograniczonego żadnymi limitami miejsca na wirtualnym dysku. Taka usługa to koszt 12 euro miesięcznie za każdego pracownika.

Równie popularny dysk w chmurze to Google Drive. Tu otrzymamy za darmo 15gb,. A za 10$ 1tb przestrzeni dyskowej. Przestrzeń tę można rozszerzyć nawet do 30tb, jednak opcja ta jest zbyt droga dla zwykłego użytkownika.

Nieco droższe, ale równie popularne, rozwiązanie to Icloud. Platforma ta kopiuje dane ze wszystkich naszych urządzeń i udostępnia je w chmurze. Darmowa przestrzeń to 5gb. Jeśli dopłacimy, uzyskamy od 20gb do 1tb w cenach 1-20 euro za miesiąc.

Dysk w chmurze jest oferowany również przez inne znane firmy tj. Microsoft czy Amazon. Wiele serwisów zapewnia nie tylko przechowywanie danych w chmurze i łatwy dostęp za pomocą telefonów, smartfonów oraz komputerów, ale także ich szyfrowanie. Po przejrzeniu wielu propozycji każdy może znaleźć rozwiązanie dostosowane do swoich potrzeb i zasobności portfela. Już za niewielką kwotę można zadbać o zachowanie kopii danych online, bezpieczne przechowywanie czy udostępnianie plików rodzinie, znajomym lub współpracownikom.



Wszystkie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym. Copyright 2007-2018 by OMEGASOFT - Najszybszy sklep w Internecie