(Pn - Pt: 900 - 1700) 32 220 35 21 801 011 033 biuro@omegasoft.pl Pomoc techniczna
0,00 zł
 
 
 

Rozdział 7: Edytor tytułu

ROZDZIAŁ 7:Edytor tytułu

Edytor tytułu programu Pinnacle Studio jest zaawansowanym narzędziem do tworzenia i edytowania animowanych tytułów i grafik. Dzięki szerokiej gamie efektów tekstowych i graficznych oraz narzędzi, edytor tytułu zapewnia nieograniczone możliwości tworzenia oprawy graficznej filmów.

Edytor tytułu w Pinnacle Studio 17

Obszary wyświetlania edytora tytułu: 1 wybór ustawień wstępnych; 2 biblioteka; 3 okno edycji; 4 panel ustawień; 5 pasek narzędzi oraz 6 listwa warstw.

Oto podstawowe obszary wyświetlania edytora tytułu (ponumerowane zgodnie z powyższą ilustracją):

  1. Moduł wyboru ustawień wstępnych posiada kartyustawień wstępnych Wygląd i Ruch, na którychustawienia wstępne są posortowane według stylów.Wygląd to wizualna stylistyka warstwy tekstu lubkształtu w tytule, a Ruch to model animacji, którymoże być przypisany do dowolnej warstwy, alenajczęściej stosuje się go do tekstu. Więcejinformacji można znaleźć w punkcie „Wstępnieustawione wyglądy” i „Wstępnieustawione ruchy”. Najedź wskaźnikiem myszy na ustawienie wstępne,aby sprawdzić jak będzie wyglądał dany tytuł.Pojedyncze kliknięcie spowoduje zastosowanieustawienia wstępnego do bieżącej warstwy. Gdydany wygląd zostanie zastosowany, można gomodyfikować za pomocą panelu ustawień.
  2. Biblioteka zawiera zasoby umożliwiającetworzenie tytułów. Karty w górnej częściumożliwiają dostęp do wszystkich dostępnychmultimediów i materiałów. Ta kompaktowa wersjabiblioteki pod względem funkcjonalnym jestidentyczna z pełną wersją biblioteki, która zostałaopisana w rozdziale 2.
  3. Podczas tworzenia lub edytowania tytułu głównym obszarem pracy jest okno edycji. Oferuje ono opcjęręcznego podglądu tytułu z możliwością ręcznejedycji.
  4. Panel ustawień posiada oddzielne chowane panelepodrzędne dla każdej z trzech kategorii ustawień:Ustawienia tekstu, zarządzające stylem i rozmiarem podpisów tekstowych; Ustawienia wyglądu, umożliwiające konfigurację twarzy, krawędzi i cieni, oraz Ustawienia tła, które są związane z warstwą tła tytułu.
  5. Pasek narzędzi posiada cztery grupy sterowania.Od lewej do prawej: narzędzia dodawania tekstu idodawania kształtu; zestaw elementów sterującychwłaściwościami warstwy, pełny zestaw elementówsterujących odtwarzaniem, w tym również przyciskpętli oraz para odczytów licznika przedstawiającaczas trwania tytułu oraz aktualną pozycjęodtwarzania.
  6. Listwa warstw: Każdy element graficzny lubtekstowy stanowi warstwę w tytule, który jeststosem takich warstw. Nieprzezroczyste obszarykażdej warstwy przesłaniają warstwy znajdujące siępod tą warstwą, a warstwa położona najniżej możeprzesłaniać tylko tło.

pinnacle studio w omegasoft.pl

Oprócz wyszczególniania nazwy każdej warstwy,lista warstw zawiera oś czasu animacji, którapokazuje zakres czasu aktywności każdej warstwyoraz ruchy, które zostały do niej przypisane. Tewłaściwości można regulować poprzezprzeciąganie.

Proces tworzenia obrazu składającego się z warstw jest nazywany „składem”. Informacje z każdej warstwy są przechowywane oddzielnie i łączone tylko podczas eksportowania obrazu, dzięki czemu w każdej chwili można powrócić do kompozycji i dodać nowe warstwy, a także dostosować, usunąć lub zastąpić warstwy istniejące albo zmienić ich kolejność.

Tworzenie obrazu z warstw w Pinnacle Studio 17

Tworzenie obrazu z warstw rozpoczęte od pustej klatki (u góry po lewej). Wzór szachownicy oznacza obszar przezroczysty. Tło może mieć obszary przezroczyste lub półprzezroczyste, ale w tym przykładzie dodano nieprzezroczyste tło (0) dla większej przejrzystości, a następnie dodano kolejne warstwy z nieprzezroczystą zawartością (1, 2, 3). W powstałej kompozycji (na dole po prawej) wierzchnie warstwy przesłaniają warstwy znajdujące się pod nimi.



Wszystkie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym. Copyright 2007-2024 by sklep z oprogramowaniem OMEGASOFT