Microsoft Office to doskonale znany i ceniony zestaw narzędzi niezbędnych w każdym biurze i domu. Jego wszechstronne aplikacje są niezastąpione podczas pracy i nauki, przygotowywania dokumentów, prezentacji i różnorodnych projektów.
Premiera tego wyjątkowego (choć wówczas obejmującego jedynie trzy aplikacje) pakietu miała miejsce pod koniec lat 80-tych XX wieku. Od tej pory twórcy MS Office, korzystając z najnowszych osiągnięć technologicznych, systematycznie rozwijali go i rozbudowywali. W aktualnej wersji pakietu znajduje się Microsoft Word (najpopularniejszy na świecie edytor tekstu, nieodzowny podczas tworzenia dokumentów), Excel (arkusz kalkulacyjny, podstawowe narzędzie do działań z zakresu księgowości), PowerPoint (służący do przygotowywania przejrzystych i estetycznych prezentacji), Outlook (obsługujący pocztę elektroniczną), OneNote (do sporządzania i zarządzania przydatnymi podczas pracy notatkami), Publisher (aplikacja do sporządzania materiałów reklamowych – ulotek, plakatów, folderów) i wiele innych.
MS Office to od wielu lat najchętniej kupowany pakiet oprogramowania biurowego. Zgodnie z informacjami firmy Microsoft, korzysta z niego już ponad miliard użytkowników – co siódma osoba na świecie.