(Pn - Pt: 900 - 1700) 32 220 35 21 801 011 033 biuro@omegasoft.pl Pomoc techniczna
0,00 zł
 
 
 

Rozdział 8: Dźwięk i muzyka

ROZDZIAŁ 8:Dźwięk i muzyka

Obraz wideo jest przede wszystkim nośnikiem informacji wizualnych, ale rola dźwięku w filmach jest często tak samo ważna jak funkcja obrazów wyświetlanych na ekranie.

Filmy fabularne oraz produkcje telewizyjne zawierają wiele typów zawartości audio, na przykład dialogi i inne dźwięki towarzyszące rozgrywającej się akcji. W filmach ta surowa ścieżka dźwiękowa – oryginalna lub synchroniczna – jest importowana wraz z materiałem wideo i pozostaje z nim związana, chyba że zostanie wyraźnie oddzielona.

Większość produkcji komercyjnych wymaga również zastosowania efektów dźwiękowych (trzaśnięcie drzwiami, zderzenie samochodów, szczekanie psów itp.) oraz tła muzycznego, na które składają się utwory skomponowane specjalnie dla danej produkcji lub utwory wcześniej nagrane albo zawartość należąca do obydwu tych kategorii. Dzięki narzędziu ScoreFitter można nawet utworzyć pełnometrażowy podkład muzyczny za jednym naciśnięciem przycisku. Ponadto często niezbędne okazuje się dodanie narracji i innego niestandardowego materiału dźwiękowego.

Właściwości audio programu Pinnacle Studio

Na osi czasu projektu klipy audio zachowują się bardzo podobnie do klipów innego typu, ale oś czasu również dysponuje pewnymi funkcjami wyłącznie dla audio.

Właściwości audio w Pinnacle Studio 17

W tej grupie przycisków paska narzędzi osi czasu pierwszy przycisk umożliwia otwarcie panelu miksera, drugi służy do tworzenia muzyki tła muzycznego, a czwarty pozwala na zainicjowanie narracji.

Na przykład obszar nagłówka ścieżki osi czasu obejmuje wysuwany panel miksera, a pasek narzędzi osi czasu jest wyposażony w przycisk do sterowania dynamiką klipu za pomocą klatek kluczowych.

Właściwości audio w Pinnacle Studio 17

Z prawej strony paska narzędzi przyciski umożliwiają uaktywnienie kluczowania audio (lewy) i przewijanie audio (prawy).

Niektóre z innych przycisków na pasku narzędzi osi czasu również zawierają funkcje audio. Jedna z nich umożliwia utworzenie klipu podkładu muzycznego ScoreFitter, inna z tej samej grupy umożliwia nagrywanie narracji. W dalszej kolejności na pasku narzędzi znajduje się przycisk przełączania przewijania audio, który umożliwia monitorowanie materiału audio w krótkich segmentach, na skutek przeciągania suwaka wzdłuż osi czasu.

Sprawdź ceny Pinnacle Studio 17w omegasoft.pl

Biblioteka

Materiał audio i klipy muzyczne są wprowadzane do produkcji użytkownika za pośrednictwem biblioteki, która obsługuje pliki audio w formatach wav, mp3 oraz innych standardowych formatach. Aby dodać pliki audio do produkcji, można przeciągnąć wymagane zasoby z przeglądarki biblioteki bezpośrednio na oś czasu projektu.

Korekcje i efekty

Narzędzia korekcji w edytorze audio umożliwiają zastosowanie różnych napraw i modyfikacji, np. redukcji szumu, kompresji oraz korekty dźwięku do klipów audio w projekcie. W przeciwieństwie do efektów (omówionych w dalszej części), te narzędzia mogą być również stosowane do zasobów audio w bibliotece. Gdy zasoby są następnie wykorzystywane w projekcie, towarzyszą im korekcje. Następnie użytkownik w razie konieczności może dalej je modyfikować na osi czasu. Korekcje są niedestrukcyjne, co oznacza, że korygowany plik audio nie jest w żaden sposób modyfikowany.

Efekty w edytorze audio zapewniają wiele sposobów ulepszania, przekształcania lub eksperymentowania z klipami dźwiękowymi na osi czasu projektu. W przeciwieństwie do właśnie omówionych narzędzi korekcji, efekty nie mogą być stosowane bezpośrednio wobec zasobów biblioteki, ale jedynie w obrębie projektu. Efekty są dostępne z wstępnie ustalonymi kombinacjami parametrów, które można w dalszej kolejności edytować zgodnie z preferencjami.

 



Wszystkie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celu informacyjnym. Copyright 2007-2024 by sklep z oprogramowaniem OMEGASOFT